Som leverandør kan du nedenfor finde nyttig information om, hvorledes du skal forholde dig til betalingsrelaterede forhold såsom proforma fakturering, endelig fakturering, betaling, vedligehold af bankoplysninger og fremsendelse af kreditnota.
Disse procedurer er sat i værk for at sikre en hurtig og effektiv godkendelsesproces.
Medmindre andre betalingsbetingelser fremgår af den specifikke entreprisekontrakt, er det altid nedenstående betingelser, der er gældende. Nedenstående beskrivelser afløser alle foregående beskrivelser af samme art.
Ved spørgsmål til følgende betingelser, kontakt den projektansvarlige eller bogholderiet ved at skrive til faktura@thyholmmurer.dk
Fakturaer skal udstedes til:
Thyholm Murer A/S
Flovlevvej 6
7790 Thyholm
CVR: 78868619
På alle fakturaer, der vedrør projekter, skal der angives følgende i reference:
Sagsnavn.
Sagsnummer – eks.: 2023-000204
Sagsopgavenummer – eks.: 1.000.007.201
Initialer og telefonnummer projektleder/indkøber – eks.: DG-40801571
Disse informationer skal den projektansvarlige eller rekvirenten oplyse ved bestilling. Hvis ikke ovenstående er påført, vil fakturaen blive afvist og en ny skal fremsendes.
Faktura som IKKE vedrører projekter:
Anfør venligst rekvirent/indkøber – eks.: DG-40801571
Køb til lager påføres rekvisitionsnummer: 2102
Køb til maskiner påføres rekvisitionsnummer: 4215
og maskinnummer – eks.: 10 201712.
Ekstra udført skal faktureres særskilt, og ikke sammen med fakturering af kontraktdel.
Fakturaer og kreditnotaer skal sendes i PDF-format. Hver PDF-fil må kun indeholde én faktura eller kreditnota.
Hvis der følger dokumentation med som underbilag, skal faktura og underbilag fremsendes som seperate PDF filer. Underbilag er for eksempel vejesedler eller stadeopgørelser.
Alle fakturaer og kreditnotaer skal sendes til faktura@thyholmmurer.dk
Spørgsmål vedr. fakturaer skal i første omgang sendes til den projektansvarlige ved Thyholm Murer A/S, og ellers kan der sendes en mail til info@thyholmmurer.dk
Kontoudtog, rykkere samt andre henvendelser vedr. fakturaer skal sendes til faktura@thyholmmurer.dk
Har du spørgsmål til fakturering, er du velkommen til at kontakte os.
Thyholm Murer A/S har som udgangspunkt løbende måned + 30 dage som betalingsbetingelse til sine leverandører, medmindre andet er aftalt eller bestemt ved lov.
Vi vil derfor tillade os at rette betalingsbetingelserne på fremsendte fakturaer som nævnt overfor.
INFO VEDR. BETALINGSDAGE
Med henblik på en effektiv betalingsadministration, er vi overgået til at foretage betalinger den 10., 20. og 30/31. i måneden. Hvis ovennævnte dage ikke er en bankdag, foretages betalingen førstkommende bankdag.
AFTALESEDDEL
Der skal fremsendes en aftaleseddel til den sagsansvarlige inden fremsendelse af faktura. Faktura fremsendes først efter at aftaleseddel er godkendt af den sagsansvarlige.
RETTIDIG FREMSENDELSE
Fakturaerne skal fremsendes i den måned, som de er dateret. Der må altså ikke tilbagedateres til foregående måned. Fremsendes den senere, vil betalingsdatoen blive rykket til næste betalingsdag.
ÆNDRING I BANKFORHOLD
Det påhviler den enkelte kreditor skriftligt at informere Thyholm Murer A/S om ændring i den bankkonto, som betaling skal ske til. Information skal sendes til info@thyholmmurer.dk
SPECIELT VEDR. KREDITNOTAER
Anfør venligst hvilken faktura (med entydigt fakturanummer), som kreditnotaen vedrører.
KREDITMAKSIMUM
En sjælden gang oplever vi, at en leverandør har indsat et kreditmaksimum i systemet. Hvis dette er tilfældet, bedes I oplyse os om størrelsen heraf.
FAKTORING MV.
Anvendelse af faktoring og anden belåning af kreditors fakturaer, forudsætter en forudgående skriftlig aftale herom.
En sådan aftale vil skulle omfatte alle kreditorens fakturaer/kreditnotaer og vil skulle gælde indtil andet aftales skriftligt.
En sådan aftale vil ikke have nogen indflydelse på Thyholm Murer A/S’ ret til at gøre indsigelser mod fakturaernes rigtighed.
Kontakt
Administration
Social media